10 Şubat 2010 Çarşamba

░ dostuna yarasını gösterir gibi..

elime bi şiir kitabını alıp şansa bi sayfasını açtım geçenlerde. bendeki de şans ya şiir çıkmadı o kısımdan,düz yazıydı.. kitap Ahmet Arif'e aitti sanırım, orda bi cümle vardı dikkatimi çeken,bir benzetme vardı sonrasında iyi ki bu sayfayı açmışım dedirten.. "dostuna yarasını gösterir gibi.." Cemal Süreya yazmış sanırım şaire o düz yazıyı o yazının içinde de benm kafaya taktığım cümle kalınlaştırılmış, sanki benim için yapılmıştı bu Ahmet Arif'in dizesini üstüne bastıra bastıra hatırlatmış benim gibi ilk görenlereyse kızarcasına bir kalınlaştırma bu.. neyi benzetmişti şair,işte buna dair hiçbi fikrim yoktu. bu cümleden sonra umrumda da değildi açıkcası, neden bilmiyorum ama çok etkilendim.. sonra biraz düşündüm ve dedim ki içimden; "bu zamanda hangimizin doğru dürüst dostu var ki kaldı ki bide yaralarımızı gösterebileceğimiz" (!) bknz bahsedilen şiir için; http://siir.gen.tr/siir/a/ahmed_arif/yalniz_degiliz.htm gncyzc

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder